Seçim sistemini değiştirecek sürpriz hazırlık: Bursa yine 2 bölge oluyor
İlk olarak 1983 yılında yapılan genel seçimlerde uygulandı. Bursa o yıl iki bölge olarak seçim yaptı. Birinci Bölge’deki 7 milletvekilinin 3’ünü Anavatan Partisi, 2’sini Halkçı Parti, 2’sini de MDP kazandı. İkinci Bölge’deki 3 milletvekili de ANAP’ın oldu. Ardından… Bursa’daki iki bölgeli seçim 1987 genel seçiminde tekrarlandı. Üstelik… 1983’te 10 olan 🟢
