3 yıla yakın bir süreçte hazırlandı… Çalışmalar hem İl Özel İdaresi ve İl Genel Meclisi kararlarıyla, hem Büyükşehir Belediye Meclisi kararlarıyla paralel olarak sürdürüldü…
Süreç içinde 180 toplantıya 2 bin 780 kişi katılıp düşüncelerini ve önerilerini dile getirdiği için “Türkiye’nin en katılımcı planı” sloganıyla sunumu yapıldı…
Bursa’nın yeni vizyon planı olarak kabul edilen 1/100000 ölçekli İl Çevre Düzeni Planı’nın hazırlık aşamasını Proje Koordinatörü olarak sunumu yapan İTÜ Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlaması Bölümü Başkanı Prof. Dr. Handan Türkoğlu başkanlığında 20 hoca, 60 akademisyen ile Büyükşehir ve İl Özel İdaresi’nin ilgili kadroları yürüttü.
İşte…
Hafta içinde Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe ile Proje Koordinatörü Prof. Dr. Handan Türkoğlu’nun ana hatlarıyla sunumunu yaptıkları yeni vizyon planın ayrıntıları da ortaya çıkmaya başladı.
O ayrıntılar arasında ulaşım ile ilgili sürpriz kabul edilebilecek öneriler var.
Örneğin…
Kent merkezinde, Bursaray ve T1 Tramvay Hattı gibi raylı sistemlere dikey hatlarda çalışacak otobüslerin yanında, kent içi ulaşımı sağlayan minibüs ve dolmuşların yerine yeni bir model öneriliyor:
Mikrobüs.
Önerilen yeni modelin en büyük özelliği, araçların elektrikli, yani çevreci olması.
Değişik markaların 4 ya da 6 kişilik dizayn ettiği araçları tanımlarken minibüsün küçüğü ve binek aracın büyüğü ifadesini kullanmak mümkün.
Bu öneri…
Plan notlarında şu cümleyle dile getiriliyor:
“Dolmuş ve minibüs ulaşımının mikrobüs hatları oluşacak şekilde birleştirilmesi ve bu hatlara (raylı sistem) besleme ve dağıtım görevlerinin verilmesi…”
Plan notunda…
Yakın geçmişte Dr. Branner firması tarafından hazırlanan ve kısa adı BUAP olan Bursa Ulaşım Ana Planı’nda da bu önerinin desteklendiği kaydediliyor.
